Příprava na distanční vzdělávání

23.09.2020

Bohužel v těchto dnech sledujeme vývoj situace v Praze a je nám všem jasné, že naše děti nám zůstanou brzy doma v plné závislosti na on-line výuce a možnostech nás rodičů. Vedení školy nás informovalo, že do konce tohoto týdne bude všem rodičům zaslán informační e-mail, k němuž jsme zaslali vedení školy níže uvedené podněty, které vyplývají především z poznatků minulého pololetí a od Vás rodičů.

V dopise na vedení školy jsme zároveň vyjádřili i případnou pomoc, ke které je možné se přihlásit prostřednictvím našeho kontaktu. Vzhledem k tomu, že jsme v kontaktu s vedením školy, tak jsme schopni obratem reagovat, aby bylo dosaženo našeho primárního cíle, kterým je zajištění kvalitní výuky pro naše děti.  

Dopis na vedení školy k distanční výuce ze dne 22.9.2020


Vážená paní ředitelko, vedení školy,


moc děkuji za Váš e-mail a jsem velmi ráda, že vedení školy má jasný strategický plán pro řízení situace, do níž se bohužel dostáváme.

Velmi ráda bych jako zástupce Trianglu a tedy i za rodiče, kteří jsou členy, Vám sdělila pár základních podnětů, které očekáváme, že budou řešeny v rámci Vámi
uvedeného infromačního e-mailu, který budete posílat nejpozději do konce tohoto

týdne:


  1. V prvé řadě předpokládáme, že distanční výuka bude zajištěna všemi
    vyučujícími formou on-line, která bude plně kryta u předmětů      matematika, český jazyk, cizí jazyky. Další předměty, kromě výchov, budou
    alespoň v rozsahu 50% nebo dle potřeby daného předmětu, ale budeme
    předem o rozsahu seznámeni. K tomuto je nutné informovat, zda máte
    připraven jiný alternativní rozvrh/y, který bude platný v okamžiku,
    kdy nastane okamžik distanční výuky.

  2. Bude jasně stanoven jeden komunikační nástroj pro výuku a
    zadávání úkolů spolu se zasíláním podkladů. Zároveň s tím očekáváme
    jasně stanovený termín, k němuž budou vyučujícími sděleny zadání pro
    následující týden. Předpokládáme, že pravidelná příprava na výuku umožní
    vyučujícím dopředu sdělit požadavky na následující týden nejpozději
    do pátku předem.

  3. Dále předpokládáme, že do konce tohoto týdne obdržíme
    přihlašovací údaje pro připojení na on-line výuku, abychom si ve
    zbývajících dnech mohli doladit, že vše funguje ještě za standartní výuky
    a plné účasti vyučujících. Zároveň věřím, že v hodinách informatiky
    běží seznámení žáků s MS Teams, aby byli schopni plné výuky.

  4. Pokud dojde k předpokládané situaci, že bude alespoň po
    určitou dobu držena výuka prvního stupně, pak žádáme o informaci, jak bude
    zajištěno, pokud vyučující je třídním učitelem na prvním stupni a zároveň
    vyučuje na druhém stupni, který bude v režimu distančního vzdělávání
    a naopak, kdy vyučující (převážně jazyků) z druhého stupně, kteří by
    měli vyučovat první stupeň.

  5. Předpokládám, že podle krizového řízení jste přijala manažerské
    rozhodnutí o rozdělení a "nepotkávání"(minimalizování kontaktu) se vedení
    a učitelského sboru a případné koordinační porady probíhají také on-line,
    kdy si mohou učitelé ověřovat své schopnosti a dovednosti s MS Teams
    a zároveň, aby se minimalizovala situace karantény celého učitelského
    sboru, jak tomu bylo v sousední škole. Z uvedeného důvodu Vás
    prosíme o informaci, jakým způsobem resp. kdo je pověřen jakou agendou pro vzájemnou komunikaci. Tuto informaci prosím i ve vztahu k Vámi
    plánovaným absencím, kde Vám přeji především hodně zdraví a věřím, že
    budete brzy v pořádku. Neradi bychom Vás v této době zatěžovali
    organizačně technickými problémy, které bohužel i přes Vaši intensivní
    letní přípravu nemůžeme vyloučit.

  6. Zároveň vzhledem k situaci ve škole Jeremenkova, kdy byl dán
    do karantény celý učitelský sbor, tak by bylo vhodné, abychom my rodiče
    obratem věděli, že nastává určitá předem daná situace "Karanténa učitelé", s níž jsme byli ve Vašem informačním e-mailu seznámeni a nedojde ke zbytečné panice a minimalizaci dotazů i vůči Vám a vyučujícím.

  7. Asi bych doporučila Váš informační e-mail formulovat do "manuálu",
    který bude popisovat jednotlivé situace, do nichž se možná dostaneme.
    Pokud budou jasně popsány základní informace pro základní situace, pak
    všichni (děti i rodiče) budou okamžitě schopni reagovat. Doporučila bych
    tento informační e-mail zároveň zveřejnit na stránkách školy, aby byly
    rychle k dohledání a Vy můžete poměrně rychle dát případný odkaz. Je
    zcela jasné, že v tomto okamžiku neumíme popsat všechny varianty,
    které mohou nastat, ale pro tento okamžik je vhodné se zamyslet alespoň
    nad známými a předvídatelnými. Dovolím si stručnou rekapitulaci situací:
    a) Více než zákonný podíl dětí je v karanténě; b) učitelský sbor je
    v karanténě; c) z nařízení vlády je nařízeno distanční
    vzdělávání pro druhý stupeň; d) z nařízení vlády je nařízeno
    distanční vzdělávání pro celou základní školu

Vážená paní ředitelko, dovolte, abychom Vám vyjádřili maximální podporu. Pokud budete mít jakoukoli potřebu pomoci, tak jsme připraveny oslovit další rodiče, abychom mohli zajistit maximální kvalitu on-line výuky pro naše děti. Věřím, že ponaučení z minulého pololetí se výrazně projeví v nadcházející situaci a budou minimalizovány negativní dopady.

S pozdravem a přáním pěkného dne

Veronika Kramaříková

© 2018 Antonín Jelen. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky